قسمت دهم - نوار منو

قسمت دهم - نوار منو

نوار منو


نوار منوی فتوشاپ شامل گزینه های بالایی هستش.   میخوام کمی در مورد هر یک از گزینه ها توضیحات مختصر و خیلی کوتاهی رو بدم.


منوی File

کاربرد این منو ایجاد پروژه ، بازکردن پروژه قبلی ما ، ذخیره کردن پروژه ، گرفتن خروجی از عکس و در نهایت خروج از برنامه هستش.


منوی Edit

اگه بخوام در مورد این منو خیلی کوتاه و قابل فهم بگم میتونم بگم که از این منو برای ویرایش ابزارهامون استفاده میشه.(در جلسه های آینده بیشتر آشنا خواهیم شد.)


منوی Image

این منو هم برای تغییرات روی عکس هایی هست که از بیرون وارد فتوشاپ میکنیمشون.(البته جاهای دیگه هم کاربرد دارند.)

منوی Layer

این منو در مورد لایه هامون هستش.تمامی تنظیمات و گزینه های مربوط به لایه های ما درون این منو وجود دارند که رفته رفته باهاشون آشنا خواهیم شد.الان تا این حد بگم که با استفاده از گزینه های این منو میتونین لایه هاتون رو مدیریت کنید.



منوی Type

از این منو هم برای تغییر خاصیت type یک چیز یا شی یا لایه .... استفاده میشه و البته تنظیمات متنمون هم در این منو هستش.


منوی Select

همونطور که میدونید توی هر برنامه ای میشه هرچیزی که در اون وجود داره رو انتخاب کرد یا بقولی select کرد.در فتوشاپ هم این امکان با کلید های ترکبی(CTRL+A) وجود داره.از منو میتونیم چیزهایی رو که انتخابشون کردیم رو مدیریت و روشون تغییر دهیم.

منوی Filter

این گزینه میتونم بگم که یکی از پر کاربرد ترین هادر فتوشاپ هستش.در این منو گزینه های بسیاری وجود داره که میتونیم ازشون برا زیبا سازی عکسهامون تغییرات فوق العاده ی زیادی رو ی عکس هامون و ...  رو به عکسمون اعمال کنیم.(با این منو زیاد کار میکنیم و در آینده بطور مفصل باهاش آشنا میشیم.)

منوی 3D

این منو هم برای کارهای سه بعدی به کار میره.

منوی View

این منو مربوط به مشخصات پروژمون هست.

منوی Window

تمامی میانبرهایی که لازم داریم بعلاوه ی برخی از گزینه های کاربردیمون در این منو هستش.

منوی Help

این منو هم که توی همه ی برنامه ها وجود داره و همتون باهاش آشنایی کامل دارین. در این منو اطلاعاتی درمورد شرکت سازنده و برنامه ای که ازش استفاده میکنیم وجود داره.



خب امیدوارم که این توضیحات برای شروع براتون کافی باشه. خیلی عجله نکنین در جلسات بعدی با این منو ها بیشتر آشنا میشیم و باهاشون بصورت خیلی مفصل تر کار میکنیم.

هر سوالی داشتین در قسمت نظرات یا بخش اتاق چت بپرسین .

موفق باشین
۲ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

گرافیست شو

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمامی عزیزان علاقه مند به گرافیک

هدف من در "گرافیست شو" حرکت گام به گام از صفر تا بی نهایت گرافیست شدن هست . من در کنار شما بصورت مرحله به مرحله به سمت جلو پیش میام تا یک طراح و گرافیست و حتی یک عکاس خوب و عالی و در عین حال "ویژه" ای بشین ، پس تا آخر این راه با من همراه باشین.

موفق و پیروز باشین

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
بایگانی