قسمت بیست و پنجم - آموزش ابزار Lasso

قسمت بیست و پنجم - آموزش ابزار Lasso

اگر شما یک فتوشاپ کار حرفه ای باشید برای این کار حتما از ابزار Pen استفاده خواهید کرد اما اگر مبتدی باشید باید به سراغ ابزار Lasso بروید.


فتوشاپ در واقع سه نوع مختلف از Lasso Tool را در اختیار ما گذاشته است. نوعی که در این مقاله آن را توضیح می دهم نوع استاندارد آن است که در جعبه ابزار فتوشاپ به شکل یک کمند قرار دارد.


آموزش ابزار Lasso


راه دیگر انتخاب ابزار Lasso فشردن کلید L کیبورد است. اگر روی ابزار Lasso کلیک ماوس را نگه دارید دو نوع دیگر آن شامل Polygonal Lasso Tool و Magnetic Lasso Tool نمایان می شوند. برای انتخاب هرکدام از آنها روی آیکن آن کلیک کنید.


آموزش ابزار Lasso


رسم آزاد خط انتخاب


در میان ابزارهای انتخاب فتوشاپ ابزار Lasso آسانترین ابزار برای رسم خط انتخاب دور اشکال پیچیده است. یه راحتی همانند وقتی که مداد در دست دارید می توانید دور ناحیه ی مورد نظر را خط بکشید. هنگامی که ابزار Lasso را انتخاب می کنید نشانگر ماوس شبیه کمند می شود ، برای شروع کلیک کرده و ناحیه ی مورد نظر را انتخاب کرده و در پایان به نقطه ی شروع بازگشته و کلیک ماوس را رها کنید.


آموزش ابزار Lasso


اگر در آخر به نقطه ی شروع بازنگردید فتوشاپ به طور اتوماتیک یک خط از نقطه ی پایان به نقطه ی آغاز کشیده و خط انتخاب رسم شده را می بندد.


آموزش ابزار Lasso


همانطور که ممکن است متوجه شده باشید انتخاب با ابزار Lasso دقیق نیست اما شما می توانید با استفاده از تکنیک های Add to و Subtract from آن را بهبود دهید و به دقت دلخواه برسید. بهتر است با یک مثال آن را بررسی کنیم.


در عکس زیر می خواهم هر دو دست را از پس زمینه جدا کنم و آنها را در یک عکس دیگر قرار دهم.


آموزش ابزار Lasso


ابتدا ابزار Lasso را از جعبه ابزار فتوشاپ انتخاب می کنم سپس از بالای آستین فرد سمت چپ شروع به کلیک کرده و کلیک را نگه داشته تا انتخاب کامل هر دو دست ادامه می دهم. اگر جایی اشتباه کردم توقف نمی کنم و به انتخاب ادامه می دهم. بعدا جاهایی که خطا کرده ام را درست می کنم.


آموزش ابزار Lasso


اگر هنگام رسم خط انتخاب تصویر از کادر بیرون بود با نگه داشتن کلید space می توانید تصویر را جابجا کنید و به همه ی نقاط آن دسترسی داشته باشید. بعد از انتخاب دور هر دو دست نتیجه به صورت زیر خواهد بود:


آموزش ابزار Lasso


دقت انتخاب با ابزار Lasso به شدت به مهارت شما و کیفیت ماوس شما ارتباط دارد و هرچه تجربه ی بیشتری داشته باشید نتیجه ی کارتان بهتر خواهد شد اما نگران نباشید زیرا همانطور که گفتیم می توانیم نقاطی که درست انتخاب نشده اند را اصلاح کنیم.


اضافه کردن به ناحیه ی انتخابی


برای یافتن نواحی مشکل دار ابتدا روی تصویر زوم کنید. من روی بخشی از عکس که درست انتخاب نشده زوم کردم:


آموزش ابزار Lasso


همانطور که در عکس می بینید قسمتی از دست درست انتخاب نشده به همین دلیل با استفاده از تکنیک Add to Selection قسمتی که انتخاب نشده را انتخاب می کنم. برای این کار کلید Shift را نگه می دارم تا کنار نشانگر ماوس یک علامت + اضافه شود سپس در جایی درون ناحیه ی انتخاب شده کلیک کرده و نواحی انتخاب نشده را با دقت انتخاب میکنم و دوباره به ناحیه ی انتخاب شده برمیگردم و کلید ماوس را رها میکنم:


آموزش ابزار Lasso


اگر به دقت کارهایی که گفتم را انجام داده باشید حاصل کار شبیه به عکس بالا خواهد بود.


حذف از ناحیه ی انتخاب شده


من روی بخش های مختلف عکس زوم کردم تا نواحی مشکل دار را پیدا کنم. همانطور که در عکس زیر می بینید یکی از انگشتان درست انتخاب نشده:


آموزش ابزار Lasso


نگران نباشید با استفاده از تکنیک Subtract from selection بخش های اضافی را حذف خواهیم کرد. برای حذف بخش های اضافی کلید Alt را نگه داشته تا علامت - کنار نشانگر ماوس اضافه شود سپس در ناحیه ای خارج از ناحیه ی انتخاب شده کلیک می کنم و این بار انگشت را با دقت انتخاب می کنم و در نهایت کلیک ماوس را رها میکنم.


آموزش ابزار Lasso


نتیجه ی کار به صورت زیر خواهد بود:


آموزش ابزار Lasso


حال برای کپی کردن ناحیه ی انتخاب شده Ctrl+C را زده


آموزش ابزار Lasso


و در نهایت روی عکس مورد نظر Ctrl+V را می زنم.


آموزش ابزار Lasso

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

گرافیست شو

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمامی عزیزان علاقه مند به گرافیک

هدف من در "گرافیست شو" حرکت گام به گام از صفر تا بی نهایت گرافیست شدن هست . من در کنار شما بصورت مرحله به مرحله به سمت جلو پیش میام تا یک طراح و گرافیست و حتی یک عکاس خوب و عالی و در عین حال "ویژه" ای بشین ، پس تا آخر این راه با من همراه باشین.

موفق و پیروز باشین

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
بایگانی